Sebavedomie

Autor: Alica Jančová | 25.11.2016 o 16:46 | Karma článku: 4,28 | Prečítané:  634x

Odpovedzte si teraz úprimne na jednu kratučkú, no podstatnú otázku. A buďte k sebe pritom tvrdo úprimný. „MÁTE ZDRAVÉ SEBAVEDOMIE?“ Alebo sa len skrývate za maskou „sebavedomého“ človeka?Realita je raz taká. 

Každý z nás, si už raz povedal. Chcel/a by som vyzerať tak či onak. Poviete si, nie som spokojný sám so sebou. Chcem sa zmeniť atď. 
Čím to je? Je to zvláštne ako mi ľudia s ktorými sa zoznámim povedia, ako si ma predstavovali keď ma prvý krát zahliadli. ,, Ty si ale sebavedomá žena, si chladná, arogantná a povýšenecká,, Pri týchto slovách som sa pozastavila  a povedala si, ako je možné že ma druhý ľudia takto vidia? Keď ja sama si pritom neverím. Je to len môj obal, za ktorým sa schováva nesebavedomá žena, ktorá si v ničom neverí.
Neveríte že dokážete čokoľvek čo by ste chceli, že ste takí akí mám byť a ďakovať Bohu za život a za to že ste zdraví. No aj tak, je to vo Vás.  Akýsi komplex z detstva menejcennosti, to že nič nedokážete a na nič nemáte. 

Takéto pocity v nás môžu vyvolať:
rodičia, kamaráti,
Váš partner 
problémy v práci, uštipačné reči Vašich kolegov
nadváha, nespokojnosť so svojím telom

Keď sme boli deti, boli sme prirodzene sebavedomí. Nič sme neriešili. Tešili sme sa a užívali sme si dané okamihy. A ak sa nám niečo nepodarilo, nespájali sme si s tým žiadne príbehy a pokúsili sa o to znova (napríklad, keď sme sa učili chodiť, či jesť lyžičkou).
Sebavedomie sa formuje ako dôsledok nejakých javov. Niekto ma kritizuje a následkom toho si znížim sebahodnotenie. Ak sa to deje často, sebavedomie mi môže kritika znížiť na nulu. Kritika pritom nemusí byť oprávnená. Nemusí to byť ani kritika – stačí ak si sami myslíme, že by nás niekto mohol (a to by mohol!) kritizovať a je zle… Takže na prvý pohľad sa zdá, že nízke sebavedomie je dôsledkom nášho správania sa – ale nemusí to tak byť vždy. Môže vzniknúť z našich obáv.

Existuje však zopár typov ako si sebavedomie zvýšiť :

Buďte vyrovnaní so svojim telom
Vždy budete musieť zostať aktívni a zlepšovať vaše zdravie, ale skutočné sebavedomie príde s pochopením toho, že nezáleží na tom, aký máte tvar, veľkosť, koľko máte vrások alebo akí ste vysokí. Ste jednoducho osoba, ktorá si zaslúži lásku a rešpekt od ľudí okolo vás. Uvedomte si to a sebavedomie začne doslova žiariť cez vašu kožu. 

 

Smejte sa
Dovoľte, aby váš mozog vypustil všetky tie endorfíny, ktoré vás naplnia nefalšovaným šťastím a vnútorným sebavedomím. Smiech uvoľňuje stres a napätie, ktoré sa vo vašom tele hromadí každý deň. Okoreňte si vaše dni s ľuďmi alebo informáciami, ktoré vás robia šťastnými. Nemusíte to preháňať, ale trošku smiechu každý deň je skvelý spôsob k dlhodobému budovaniu vášho sebavedomia. 
 

Buďte sami sebou – bez ospravedlnenia a výnimky

Väčšinou sa prispôsobujeme okolo a prostrediu, v ktorom pracujeme, žijeme. Snažíme sa mu zapáčiť, a pritom často strácame sami seba. Nezabúdajte tiež, že nemôžete ovládať ostatných, ani to čo si myslia. Koľko ľudí – toľko názorov, a to sa týka aj názorov na vás. Pozorujte ich názory, ale nesnažte sa im prispôsobovať. Nájdite si svoj osobitný štýl, v ktorom sa cítite skvele – či už ide o oblečenie alebo životný štýl ako taký. Žite tak, ako si myslíte, že je to správne a dobré, nie podľa toho, čo za správne považujú iní.
 

Pripomínajte si vlastné úspechy

Každý z nás dosiahol nejaké-tie úspechy, aj keď sa možno častom zdajú byť vyprašivené a banálne, či smiešne. Pripomínajte si vlastné úspechy, schopnosti, všetko, v čom ste dobrí a čo iní nemajú. Urobte si zoznam vecí, ktoré sú na vás skvelé. Vždy, keď máte pocit že klesáte na duchu, po tomto zozname siahnite a prečítajte si ho.

Vedzte, že začať môžete kedykoľvek

Keď sa vám stalo niečo negatívne, či ste niekoho stratili, prišli o zamestnanie alebo inú istotu, je to bezpochyby veľkou ranou pre vaše sebavedomie. Netreba sa však vnoriť do bludného kruhu a zotrvať v ňom. Naopak. Nový začiatok sa dá urobiť každý deň. Vaša minulosť vôbec nemusí predpovedať vašu budúcnosť. Keď začnete nanovo a minulosť necháte raz a navždy za sebou, budete sa cítiť istejší, stabilnejší a schopnejší, čoho výsledkom bude zase šťastnejší a plnší život. A o to predsa ide, nie?

,,Nízke sebavedomie nie je doživotný trest. Sebavedomie sa dá študovať, cvičiť a dokážeme si ho osvojiť ako každú inú zručnosť. Akonáhle to zvládnete, všetko vo Vašom živote sa zmení k lepšiemu.”



 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Fico sa po futbale vybúril na liste šéfovi UEFA

Premiér po zápase Nemecka s Talianskom napísal, že mu nie je ľahostajná výchova mladých ľudí. Pri iných futbalových kauzách mlčal.

KOMENTÁRE

Premiér listom UEFA podliezol latku

Je nezvyklé, aby ústavný činiteľ vypisoval na športové federácie.


Už ste čítali?